case study
ZZS Libereckého kraje
Přes dva roky pomáháme libereckým záchranářům nakupovat, nasazovat a spravovat jejich Apple zařízení, která jim denně pomáhají efektivně komunikovat. V profesi, kde se každá vteřina počítá, se hodí jakákoliv výhoda.
Klient
ZZS LK zajišťuje odbornou přednemocniční neodkladnou péči na území Libereckého kraje. Poskytuje ji pro téměř 450 tisíc osob na území o rozloze zhruba 3.200 kilometrů čtverečních.
Využívá k tomu 30 výjezdových skupin a jednu skupinu letecké záchranné služby, které jsou rozmístěné na 14 výjezdových základnách po celém Libereckém kraji.
Zadání
Klient hledal zařízení, které by splnilo vysoké nároky na funkčnost a bezpečnost. V rámci výběrového řízení se nakonec rozhodl pro telefon iPhone SE pod správou MDM řešení od Mosyle.
Jedním z hlavních důvodů byla vysoká bezpečnost operačního systému iOS.
Nasazení a správa
Hromadná správa
Přestože má ZZS LK v inventáři několik desítek zařízení, jejich správa je naprosto bezproblémová. Pomáhá s tím především Mosyle — platforma pro hromadnou správu zařízení a jejich zabezpečení.
Mosyle pomáhá zařízení hromadně aktualizovat, instalovat a skrývat aplikace podle potřeby, nebo blokovat určitý typ obsahu. Vše se děje hromadně a není potřeba řešit každý iPhone zvlášť.
Správa zařízení je tak snadná a tím šetří interní kapacity klienta. Navíc pokud by došlo ke ztrátě nebo odcizení telefonu, klient může pomocí Mosyle zařízení na dálku vymazat a předejít tak úniku jakýchkoliv dat.
Nasazení
Libereckým záchranářům jsme pomáhali s výběrem správného řešení pro hromadnou správu, jeho implementací do stávající infrastruktury a také následnou podporu.
Mosyle umožňuje rychlé a efektivní nasazení zařízení, což šetří čas a zjednodušuje celý proces.
Příprava zařízení
Veškerá zařízení jsme v rámci nasazení uvedli do stavu, kdy byla připravena na předání posádkám. Všechna zařízení jsme také označili fyzickým a virtuálním štítkem tak, aby správa inventáře byla pro klienta snadná a časově nenáročná.
V rámci celého procesu nám pomohlo MDM řešení. Automatizovaná registrace minimalizuje potřebu manuálního nastavení, což vede k ještě rychlejšímu procesu a výrazným časovým úsporám.
Školení
Pro záchranáře jsme vytvořili podrobný návod pro užívání dodaného řešení a také jsme uživatele seznámili s detaily na osobním školení v Liberci.
Vývoj
Aplikace FastID
Aplikace, kterou jsme vyvinuli na míru pro ZZS LK. FastID umožňuje zdravotníkům během zásahu fotit a jedním kliknutím odeslat potřebné informace.
Záchranáři tak neztrácejí čas během zásahu. Data se navíc po odeslání ze zařízení automaticky vymažou. Chráněno je tak i soukromí pacientů pro případ, že by posádka o zařízení přišla.
Výsledek
Zaměstnanci se dokázali sžít s novými zařízeními a novým systémem poměrně rychle, stačilo jen několik dnů. Celý přechod jim usnadnil i manuál k zařízením a foto návod. Po nasazení jsou vidět čtyři hlavní změny.
Nižší poruchovost
Snazší správa
Vyšší bezpečnost
Vysoká funkčnost
Michael Georgiev
Vedoucí referátů a veřejných vztahů a komunikace
Doporučuji.
Logicworks je pro nás spolehlivý technologický partner, který dopodrobna zná Apple ekosystém. Oceňujeme především odborný servis a klientské služby.