1. Všeobecná ustanovení
- Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“) společnosti Logicworks, s.r.o., IČ: 28391730 zapsané do obchodního rejstříku vedeného Městským soudem v Praze vložka C 138276 (dále jen „Prodávající“) a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od Prodávajícího.
- Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a VOP ještě před objednáním věci. Zároveň Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout Prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém Kupující neposkytl požadovanou součinnost.
- Uzavřením Kupní smlouvy a převzetím věci od prodávajícího Kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
- Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
- V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či smluvené služby se tento servisní zásah řídí výhradně podmínkami dané služby.
2. Záruka
- Zárukou za jakost se Prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.
- Záruční doba počíná předáním věci Kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, počíná dojitím věci do místa určení.
- Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího vnější událost.
3. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
- Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí věci Kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
- Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění:
- u nové (včetně rozbalené) věci 24 měsíců;
- u zánovní věci 20 měsíců (zánovní věcí se rozumí užívaná věc, která byla zkontrolována, a která byla při prodeji takto označena);
- u použité věci 12 měsíců (použitou věcí se rozumí použitá nebo servisovaná věc bez vady, a která byla při prodeji takto označena, přičemž kompletnost balení nebrání plnému užívání).
- Pro Podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně, je-li to u daného typu věci výslovně uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost.
- Lhůta končí dnem, který se shoduje se dnem, kdy započala a o příslušný počet měsíců později. Délka lhůty v měsících je uvedena u každého zboží v obchodě prodávajícího a je dostatečně vyznačena na dokladu o zakoupení.
- Práva z odpovědnosti za vadu věci, pro kterou platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
- V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je původní lhůta, která začala běžet dnem převzetí věci Kupujícím, která se prodlužuje podle ustanovení článku 8.3.
2. Uplatnění reklamace
- Kupující může reklamaci uplatnit na pobočce Prodávajícího od pondělí do pátku v pracovní době od 9:00 do 17:00. Na žádost Kupujícího lze v rámci uplatnění reklamace objednat ze strany Prodávajícího svoz reklamované věci.
- Reklamovanou věc je možné odeslat na adresu Prodávajícího: Logicworks, s.r.o., Argentinská 1621/36, Holešovice, 170 00 Praha 7. Zásilka musí obsahovat reklamovanou věc včetně kompletního příslušenství, kopii dokladu o zakoupení, podrobný popis závady, kontaktní údaje Kupujícího a požadovaný způsob vyřízení reklamace.
- Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace je požadován; a to e-mailem bezprostředně po přijetí reklamace nebo v případě osobního uplatnění ihned. Písemné potvrzení slouží pouze jako doklad o přijetí reklamace.
- Stav zboží, ve kterém Kupující předal toto zboží Prodávajícímu, bude posouzen v rámci reklamačního řízení.
- Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamovanou věc včetně veškerého příslušenství, pak v případě odstoupení Kupujícího od smlouvy bude Kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství.
3. Výluky reklamace
- Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla věci se Kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti, informativní nálepky a sériová čísla jsou nedílnou součástí věci a nijak neomezují právo Kupujícího věc užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je určena.
- Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou, a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
- mechanickým poškozením zboží;
- elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek;
- používáním věci v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je Prodávajícím nebo výrobcem určeno;
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o věc;
- poškozením věci či jeho části počítačovým virem, a.pod.;
- pokud se závada projevuje pouze u software, u kterého není Kupující schopen doložit legální způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného software a spotřebního materiálu;
- poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami;
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů;
- zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání, atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy;
- při chybně provedeném upgrade BIOSu, firmware;
- poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí;
- použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení;
- použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.
- Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti věci, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, Kupujícím a Prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití věci.
- V případě, že je věcí software, vztahuje se záruka výhradně na fyzickou čitelnost médií (média nesmí být poškrábána, a pod.). Okamžikem odstranění ochranných prostředků (fólie, pečeti, otevření obálky, a pod.) se Kupující stává oprávněným uživatelem softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání výrobce software a u digitálního obsahu již samotným stažením.
4. Testování závady
- Věc předaná k reklamaci bude testována pouze na závadu uvedenou Kupujícím.
- Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude oprava účtována dle aktuálního platného ceníku.
- Před provedením placené opravy bude Kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a době nutné k jejímu provedení, přičemž oprava bude provedena nejpozději do 60 dnů ode dne následujícího po přijetí zboží Prodávajícím. K provedení placené opravy lze přistoupit jen po výslovném souhlasu Kupujícího (resp. na základě uzavřené servisní smlouvy) učiněném po informování dle předchozí věty.
- Je-li kupující Podnikatel a bude-li reklamace zamítnuta, bere Podnikatel na vědomí, že je Prodávající oprávněn přefakturovat Podnikateli náklady za diagnostiku vady a dopravu dle aktuálního ceníku.
5. Záloha dat
- Při předání počítačového systému nebo zařízení pro ukládání dat k reklamaci či opravě, Kupující zabezpečí vytvoření odpovídající zálohy potřebných dat. Prodávající neručí za případnou ztrátu, poškození či zneužití dat, která jsou uložena na zařízeních pro ukládání dat nebo počítačových systémech.
- Zařízení pro ukládání dat jsou zařízení, jejichž poruchovost je objektivním jevem s náhodným charakterem výskytu poruch. Prodávající upozorňuje Kupujícího na uvedenou skutečnost a doporučuje provádět systematické zálohování uživatelských dat na vhodná zařízení. Záruka na věc však tímto upozorněním omezena není.
- Kupující bere na vědomí, že je-li reklamace vyřízena formou výměny zařízení pro ukládání dat, pak se původní zařízení nevrací.
6. Zamítnutí reklamace
- Prodávající má právo zamítnout reklamaci věci případech, kdy reklamovaná věc a/nebo její součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
- Je-li přístup do zařízení chráněn heslem či gestem nebo jiným zabezpečeným přístupem, je Kupující při uplatnění reklamace povinen tuto ochranu zrušit nebo heslo uvést v popisu závady. V opačném případě má Prodávající právo zamítnout reklamaci. To samé platí, je-li takto chráněn BIOS či firmware zařízení nebo přístup na úložný prostor zařízení. Bez plného přístupu k zařízení nemusí být možné opravu či diagnostiku zařízení provést.
- Je-li na zařízení aktivována jakákoliv služba, která ho zabezpečuje proti zcizení, je Kupující tuto službu před uplatněním reklamace deaktivovat. V opačném případě má Prodávající právo reklamaci zamítnout. Jedná se například o služby Find My Mac a Find My iPhone.
7. Vyřízení reklamace
- Je-li kupujícím Spotřebitel, Prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
- Reklamaci včetně odstranění vady Prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se Spotřebitelem – takové prodloužení však nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a Spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
- Je-li kupujícím Podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude Podnikatel informován na kontaktní e-mail.
8. Společná ustanovení
- Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Po vyřízení reklamace Prodávající upozorní o ukončení reklamace Kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu Kupujícího.
- Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.
- Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace, expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Kupující je povinen zkontrolovat přebíranou věc a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost věci, zejména, že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
- Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
- V případě, že reklamace není převzata Kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení věci ve výši 20 Kč včetně DPH za každý den prodlení.
- Pokud si Kupující nevyzvedne věc z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si Prodávající právo věc prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
- Při výdeji věci či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je Kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným identifikačním průkazem (OP nebo cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může Prodávající odmítnout věc vydat či proplatit dobropis.
- Je-li kupujícím Podnikatel, pak dojde k výdeji věci či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu právnické osoby, osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí, či osobě, která je uvedena jako „Kontaktní osoba“ v profilu Kupujícího na webové stránce www.logicworks.cz .
9. Spotřební materiál a minimální životnost
- Je-li předmětem koupě spotřební materiál (např. cartridge, toner, tisková hlava, tiskový válec, lampa projektoru, baterie, různé druhy osvětlení a podobné) nebo je-li tento materiál součástí zakoupené věci, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být specifikována časově, v době zboží nebo v počtu použití, případně v počtu vytištěných stan či jinak. U věci může být uvedena více než jedna z těchto životností. K úspěšnému uplatnění reklamace je nutné dodržet všechny uváděné podmínky.
- Právo Kupujícího reklamovat věc v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem, neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak zaměňovat se životností. Životnost věci představuje náchylnost k opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud věc používáte (nikoliv vlastníte) déle než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniklá vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu.
- Životnost je Alza povinna vyznačit u nabízeného zboží, jinak nemá možnost se této životnosti dovolávat.
10. Závěrečná ustanovení
- Práva Kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
- Tento Reklamační řád je platný od 1. 1. 2020 a ruší platnost předchozích Reklamačních řádů.
- Tento Reklamační řád je k dispozici jako dokument na www.logicworks.cz .