Managed Apple ID

Spravované Apple ID (Managed Apple ID) je specifický typ Apple ID účtu, který vytváří IT správce organizace prostřednictvím portálu Apple Business Manager nebo Apple School Manager. Poté jej přiděluje svým zaměstnancům, učitelům, studentům nebo dalším osobám. Narozdíl od osobního Apple ID neslouží pro nákup aplikací a digitálního obsahu, ale pro ověření uživatele v některých způsobech nasazení, přístupu k vybraným iCloud službám či firemním portálům Apple.

Co je Managed Apple ID?

Spravované Apple ID, neboli Managed Apple ID je Apple ID vytvořené a spravované organizací pro své zaměstnance nebo studenty, umožňující přístup k Apple službám.

Managed Apple ID je vytvořeno pomocí portálu  Apple Business Manager  nebo Apple School Manager a jeho e-mailová adresa používá doménu organizace. Slouží pro přístup k službám Apple nebo pro registraci  BYOD  zařízení do  hromadné správy (MDM) a přihlášení do Sdíleného iPadu.

Jak získat Managed Apple ID?

Managed Apple ID vytváří IT správce organizace prostřednictvím portálu Apple Business Manager  nebo  Apple School Manager  a posílá přihlašovací údaje uživateli do pracovního e-mailu. Managed Apple ID se zakládají manuálně nebo automaticky prostřednictvím federace s  poskytovatelem identity (IdP) .

Managed Apple ID je podporované na všech Apple zařízeních. Jeho vytvoření a používání je pro organizace bezplatné.

Managed Apple ID

Jaký je rozdíl mezi soukromým a spravovaným Apple ID?

Soukromé Apple ID si zakládá manuálně sám uživatel, ideálně na svůj soukromý e-mail. Může si také sám změnit heslo či účet zrušit. Soukromé Apple ID slouží k využívání služeb iCloud a také k nákupu aplikací, hudby, filmů a knih.

Spravované Apple ID zakládá IT správce organizace na pracovní e-mailovou adresu uživatele. Pouze IT správce může takový účet měnit a rušit. Spravované Apple ID slouží k využívání služeb iCloud a k registrací uživatelem vlastněných zařízení (BYOD) do  hromadné správy (MDM) a přihlášení do Sdíleného iPadu.

Můžu mít Managed Apple ID a Osobní Apple ID na jednom zařízení?

Ano, je možné mít oba typy Apple ID na jednom zařízení. Pouze první přidané však slouží jako primární  iCloud  účet a lze jej tak využít pro funkce jako zálohování zařízení, Continuity, spolupráce v iWork aplikacích a další.

Můžu s Managed Apple ID platit?

Ne, s Managed Apple ID nelze provádět žádné platby za aplikace a služby ani jej přihlásit do AppStore, Apple Music, Podcasts atd.

Mám Apple ID na firemní adrese. Znamená to, že je spravované?

Můžete mít soukromé Apple ID založené na firemní e-mailovou adresu, pokud IT správce tuto možnost nezakázal. Pokud po přihlášení na stránce appleid.apple.com v sekci “Přihlášení a Zabezpečení” vidíte pole “Organizace” a v něm název svého zaměstnavatele, jde o spravované Apple ID. V opačném případě jde o soukromé Apple ID.

Lze převést soukromé Apple ID na spravované Apple ID?

Soukromé Apple ID nelze převést na spravované ani naopak. Stejně tak není možné migrovat uživatelská data z jednoho Apple ID na druhé. Pouze v případě převzetí všech adres na doméně organizace pomocí funkce federace s poskytovatelem identity (IdP) lze získat zpět samotnou e-mailovou adresu k využití pro spravované Apple ID.

Lze na spravovaném Apple ID navýšit kapacitu?

V současné době není možné mimo USA navýšit základní kapacitu spravovaných Apple ID, která je 5 GB.

Jaké jsou nejčastější problémy s Managed Apple ID?

Často se stává, že mají zaměstnanci na doméně organizace již založené osobní Apple ID a tyto e-mailové adresy pak nejsou použít pro vytvoření spravovaného Apple ID. Řešením je převzetí všech adres na doméně organizace pomocí funkce federace s poskytovatelem identity (IdP). Zaměstnanci, kteří používají e-mailovou adresu organizace pro svá soukromá Apple ID si pak musí ve svém účtu změnit e-mailovou adresu na jinou.

Jaké je firemní využití Managed Apple ID?

Managed Apple ID jsou užitečné pro firmy, které chtějí centralizovaně spravovat účty svých zaměstnanců a umožnit jim kontrolovaný přístup k iCloud službám.

Managed Apple ID jsou užitečné pro všechny školy, které používají Apple zařízení k výuce. Pomocí nich lze vytvářet účty jak pro učitele, tak pro žáky, kteří se pomocí nich mohou přihlašovat na Sdílený iPad.