Jak funguje Automated Device Enrollment?
Automated Device Enrollment je automatický způsob registrace Apple zařízení do řešení hromadné správy
(MDM)
. ADE umožňuje plně automatizovat onboarding nových zařízení do řešení hromadné správy pro jejich následnou automatickou konfiguraci. Díky tomu je možné zprovoznit tzv.
zero-touch nasazení
, kdy se IT nemusí dotknout koncových zařízení.
Autorizovaný prodejce registruje zařízení do klientova
Apple Business Manager
účtu (ABM), který je propojen s řešením
hromadné správy (MDM)
. Zařízení se po prvním spuštění připojí k internetu a automaticky dostane příslušnou konfiguraci od MDM serveru.
Automated Device Enrollment podporuje zařízení iPhone, iPad, Mac a Apple TV.
Kolik stojí funkce ADE?
Tato funkcionalita sama o sobě není zpoplatněna, vyžaduje však řešení
hromadné správy (MDM)
, které bývá zpravidla zpoplatněno.
Jak přidat zařízení do ADE?
Zařízení registruje do
Apple Business Manager účtu
(ABM) autorizovaný prodejce při nákupu nebo později manuálně IT správce pomocí aplikace
Apple Configurator
. Nejprve je potřeba si s autorizovaným prodejcem vyměnit své Organization ID a jeho Reseller ID. Následně při nákupu autorizovaný prodejce registruje Apple zařízení klienta do portálu Apple Business Manager klienta.
Jak zjistit své Organization ID?
Organization ID zjistíte ve svém Apple Business Manageru. Konkrétně v sekci Nastavení / Informace o registraci.
Jak zaregistrovat prodejce?
Váš autorizovaný prodejce vám sdělí své Reseller ID, které pak přidáte ve svém Apple Business Manageru. Konkrétně v sekci Nastavení / Přiřazení MDM serveru.
Jak nastavit ADE?
Nejprve je potřeba propojit účet
Apple Business Manager
(ABM) s řešením
hromadné správy
(MDM), aby došlo k synchronizaci údajů o registrovaných zařízeních. Poté je nutné pro tato zařízení připravit konfiguraci v řešení hromadné správy, jako je například
Jamf
,
Mosyle
nebo
Intune
.
Automated Device Enrollment pro firmy a školství?
Pro velké firmy nabízí ADE možnost rychlého nasazení velkého množství Apple zařízení, pokročilé zabezpečení a automatizovaný onboarding zaměstnanců na vzdálených pobočkách nebo home office.
ADE je užitečný i pro malé firmy, které chtějí efektivně spravovat svá Apple zařízení, zvýšit bezpečnost a poskytnout zaměstnancům moderní způsob onboardingu.
ADE umožňuje jednoduše a efektivně zapojit Apple zařízení do správy ve vzdělávacím prostředí a výrazně zrychlit jak prvotní nasazení, tak přípravu zařízení pro jiného studenta či učitele.